Age is just a number

Calimero
Leerling 1: ‘Wat een oude film zeg!
Leerling 2: ‘Ja, net zo oud als de juf!’

relatief begrip
Leerlinge; ‘Juf? Mijn vader is vandaag jarig!’
‘Gefeliciteerd! Hoe oud wordt hij?
Leerlinge: ’51!’
‘Dan is je vader nog een jonge, vitale man!’
Leerlinge: ‘Nee hoor, hij is hartstikke oud. Want hij is al grijs.’

toy boy  (2015)
(ik vertel dat Rob zondag zijn 30e verjaardag viert)
Leerling 1: ‘Juf! Maar dan ben jij ouder dan Rob!’
‘Dat klopt!’
Leerling 2: ‘Dat heet toch een cowboy?’
‘Nou, eigenlijk heet dat een toyboy.’
Leerling 3: ‘Een toyboy? Maar dat betekent…speelgoedjongen!’
Leerling 4: ‘Ja! Dan kan de juf elke dag lekker spelen met Rob!’

dagcrème
Leerlinge: ‘Juf?’
‘Ja?’
Leerlinge: ‘Vandaag zie je eruit als 24!’

slecht geslapen
Leerling: ‘Nou juf, je ziet er niet uit vandaag. Misschien moet je eens op tijd naar bed!’

toy boy (2013)
Leerlinge 1: ‘Hoe oud was je ook alweer, juf?’
‘Gok eens!’
Leerlinge 1: ‘Oh ja 31…dat zie ik aan de lijntjes op jouw gezicht!’
(stilte)
Leerlinge 1: ‘En jouw man hoe oud is die?’
‘Die is 28!’
Leerlinge 1: ‘Dat is veel jonger!’
Leerlinge 2: ‘Goed bezig, juf!’

sprongen van tien
Leerling 1: ‘Juf, hoe oud ben je?’
‘Welk getal komt er na 30?’
Leerling 2: ’40!’

geboorteplanning
Leerling: ‘Juf, ik ben eigenlijk ouder als mijn zus!’
‘Oh ja, hoe komt dat?’
Leerling: ‘Nou ik ben in de ochtend geboren en zij in de avond!’

©  Tekstbureau Doppie 2013-2017

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.